''Τίποτα χωρίς παιχνίδι '' Loris Malaguzzi

Η μακρόχρονη εμπειρία μας δείχνει ακριβώς αυτό, ότι το παιδί μαθαίνει αποτελεσματικά μέσα από το παιχνίδι. Αποτελεί το μέσο του για να ανακαλύψει τον κόσμο και την δικη του θέση και υπόσταση μέσα σε αυτόν. Μόνο τον παιδαγωγό αφορούν οι γνώσεις που θα μεταδοθούν, τα αναπτυξιακά στάδια που θα μεταβεί και οι δεξιότητες που θα κατακτήσει. Στο παιδί θα παρουσιαστούν ευκαιρίες για παιχνίδι όπου θα αναπτυχθεί ολόπλευρα στο δικό του ρυθμό.

Καθημερινά βρίσκει επιλεγμένα παιχνίδια και δραστηριότητες δομημένες ανάλογα με τις ανάγκες της ομάδας, μαζί με γωνιές για ελεύθερο παιχνίδι κατευθυνόμενο από το παιδί.

Η σταθερή ροή της ημέρας του δίνει ασφάλεια καθώς γνωρίζει πως καθημερινά το περιμένει προσέλευση με παιχνίδι, πρωινό με την ομάδα, εκπαιδευτικό πρόγραμμα, μεσημεριανό φαγητό, χρόνος ανάπαυσης και χαλάρωσης και παιχνίδι στις γωνιές πριν την σταδιακή αποχώρηση.

Καθημερινά, τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα ελεύθερης κίνησης στο χώρο του σχολείου, ενώ για τις δραστηριότητές τους χωρίζονται σε ομάδες 5 έως 15 ατόμων ανάλογα με τις ανάγκες τους. Αξιοποιύνται όλα τα μέσα που βοηθούν στην κατάκτηση της γνώσης κατά την παιδαγωγική φιλοσοφία Reggio Emilia.

Η μουσικοκινητική μας παρέχει ευκαιρίες για την ανάπτυξη της ενεργητικής ακρόασης. Μέσα από το θεατρικό παιχνίδι περνάμε από ρόλους, αξιοποιούμε τη μίμηση κι ενθαρρύνουμε τη σωματική έκφραση. Τα εικαστικά μέσα αναδεικνύουν την αφή σαν ιδανικό μέσο μετάδοσης της πληροφορίας. Για παράδειγμα το ρευστό χρώμα, η άμμος, ο πηλός ή και χώμα μας δίνουν διαφορετικές εμπειρίες αίσθησης, μορφής, συμπεριφοράς, ενώ συντελούν σημαντικά στη χαλάρωση. Έτσι βλέπουμε στη πράξη τη θεωρία πολλαπλής νοημοσύνης του Gardner.

Καθημερινά εστιάζουμε στο παιχνίδι και τη ροή του από την κίνηση στη χαλάρωση και την ηρεμία. Η παιδαγωγός παρατηρεί την ομάδα αλλά και κάθε ένα παιδί χωριστά: ενδυναμώνει, εμπνέεται και επανατροφοδοτεί. Κάθε εβδομάδα το παιδί έρχεται σε επαφή με την αγγλική γλώσσα μέσα από δημιουργικό παιχνίδι καθώς και πρόγραμμα γιόγκα. Με αυτόν τον τρόπο αποφεύγεται η συχνή εναλλαγή προσώπων στις μικρές ηλικίες.

Κάθε μήνα οι οργανωμένες επισκέψεις από και προς το σχολείο δίνουν αφορμές μουσειακής και θεατρικής αγωγής, ενώ οι μικρές εκδρομές μας στη γειτονιά κάνουν το σχολείο μια πραγματική γέφυρα ανάμεσα στο μικρόκοσμο της οικογένειας και στο γύρω κόσμο.